Vuoden 2018 tapahtumia

Syysretki lauantaina 15.9.2018 Haukkavuorelle sekä Kollaa- ja Simo Häyhä –museoon ja Rajamuseoon. Retkeen sisältyy ulkoilua, huikeita maisemia ja tutustumista Suomen sotien ja rajojen historiaan. Nousemme Haukkavuorelle, Etelä-Karjalan korkeimmalle kohdalle ihastelemaan luonnon mahtavuutta. Vuorella on historiallinen rajapyykki, jonka kautta ovat kulkeneet useat Suomen rauhojen rajat. Retkipaikalta vuorelle vievän luonnonpolun pituus on n. 1 km, josta alkupää on nousua. Retkipaikalla nautimme hernekeittolounaan.

Kollaa- ja Simo Häyhä -museolla tutustumme oppaan johdolla maailman kuuluisimman tarkkaampujan Simo Häyhän esineistöön, sekä talvisodan Kollaan taisteluun liittyvään näyttelyyn. Rajamuseoon siirrymme Museotietä pitkin ja perillä museomestari Mika Albertssonin esittelee Rajavartiolaitoksen ja Suomen rajojen historiaa, sekä rajamiesten työtä ja elämää esittelevää näyttelyä.

Matkaan lähtö: klo 9.00 Olavinkatu, 9.05 Keskusasema, 9.15 V:niskan tori ja 9.30 Rasila Matkan hinta 20 €, sis. bussikuljetuksen, keittolounaan ja pääsymaksut museoihin.
Ilmoittautumiset Matti Niemeläiselle 7.9.2018 mennessä p. 040 513 5321 tai mattiniemelainen@gmail.com.

Teatteri-ilta perjantaina 12.10.18 klo 19 - Hiljaiset sillat Imatran teatterissa Kirjailija Robert James Wallerin romaaniin perustuva koskettava rakkaustarina kertoo Iowan maaseudulla perheensä kanssa elävästä italialaissyntyisestä Francescasta (Ulla-Maija Järnstedt) sekä maatilalle eksyvästä, katettuja siltoja kuvaamaan tulevasta omaleimaisesta Robert Kincaidista (Ari-Matti Hedman). Henkilöiden välille syntyy sanoin kuvaamaton yhteys ja rakkaus. Neljässä päivässä elämän mittainen matka kulkee näiden kaksi ihmistä kulkee elämän mittaisen matkan...
Hinta jäsenille 21€ ja ei-jäsenille 25€.
Ilmoittautumiset 12.9.18 mennessä Marja Lankiselle marja.lankinen@pp1.inet.fi tai p. 040 5740433. Yhdistyksen puolesta ei ole väliaikatarjoilua.

New York Voices-yhtye

Syyskokous pidetään Imatran Kylpylällä torstaina 15.11.2018 klo 18. Kokouksessa käsitellään sääntöjen mukaiset syyskokousasiat. Yhdistys tarjoaa kahvit. Ilmoittautumiset 8.11.2018 mennessä Johanna Väkeväiselle, p. 040 545 4079 tai johanna.vakevainen10@gmail.com.

Konserttimatka Helsingin Musiikkitaloon sunnuntaina 9.12.2018 Christmas Special - New York Voices & Mikko Leppilampi.
Huippuvierailu New Yorkista, maailmankuulu grammy-palkittu 1987 muodostettu New York Voices on kiertänyt maailmaa ällistyttäen yleisöä kaikkialla elegantilla musiikillaan, täydellisellä harmoniallaan ja uskomattomilla sovituksillaan. He yhdistelevät sulavasti luovissa, omaperäisissä teoksissaan jazzlaulua klassisiin sekä R&B- ja pop- vaikutteisiin.

Konsertti alkaa Musiikkitalossa klo 15.00.
Ennen konserttia klo 11.30 tutustuminen Ateneumin talven 2018 - 2019 päänäyttelyyn Kohtaamisia kaupungissa – suomalaista taidetta 1900-luvulta.

Lounas klo 13.15 Hotel Arthurin noutopöydästä. Matkan hinta 115 €/jäsenet, 125 €/ei jäsenet. Hinta sisältää matkan, liput konserttiin ja museoon sekä lounasruokailun.
Matkalle lähdetään Rasilasta klo 7.00, V:niskan tori 7.15, Matkakeskus 7.25, Olavinkatu 7.30. Pysähdys mennen tullen Pukarossa, jossa mahdollisuus kahvitella omalla kustannuksella.
Ilmoittautumiset Marja Lankiselle 14.10.18 mennessä marja.lankinen@pp1.inet.fi tai p. 040 5740433.

Joulupuuro Hiljan Pihassa lauantaina 15.12.2018 klo 12-14. Perinteisenä joulutervehdyksenä yhdistys tarjoaa jäsenistölle joulupuuron Hiljan Pihan tuvassa lauantaina 15.12.2018 klo 12-14. Puuron saa jäsenkorttia näyttämällä.

Vuoden 2019 tapahtumia

Sergei Prokofjevin "Romeo ja Julia –baletti" ti 1.1.2019 klo 17 aloittaa uuden vuoden 2019 Imatralla. Baletti on tunnettu klassikkoteos, joka perustuu William Shakespearen kirjoittamaan rakkaustarinaan. Baletin esittää jo tutun uuden vuoden perinteen mukaan St. Peterburgs Ballet Theatre, SPBT.

Esitys on Kulttuuritalo Virrassa tiistaina 1.1.2019 klo 17. Liput jäsenille 50 € permanto ja 45 € parvi, lapset alle 12-v 35 €. Ei-jäsenille lippujen hinnat 56 €/49 €.
Ilmoittautumiset Marja Lankiselle 31.10.18 mennessä p. 040 574 0433 tai marja.lankinen@pp1.inet.fi

Matka Savonlinnan Oopperajuhlille ke 31.7.2019 Ensi kesän toivotun, perinteisen oopperajuhlamatkan kohteeksi valikoitui Johann Strauss nuoremman säveltämä iki-ihana operetti LEPAKKO! Operetin tuo lavalle Wienin Volksoperin orkesteri ja kuoro sekä Wienin valtionbaletti. Lepakko on pyörinyt Wienissä ensi-illastaan vuonna 1874 lähtien!
Matkailuyhdistys on varannut esitykseen 50 lippua. Matkan hinta jäsenille on 200 €, ei-jäsenille 215 € (sisältää lipun, ruoan ja kuljetuksen).
Tiedustelut/ilmoittautumiset Marja-Terttu Vilkko, p.050 303 4009 tai marjaterttuvilkko@gmail.com