Vuoden 2018 tapahtumia

Romanttinen baletti Giselle ma 1.1.2018 klo 17 avaa Kulttuuritalo Virrassa Imatran 70 -vuotisjuhlavuoden. Baletin esittää jo tutun uuden vuoden perinteen mukaan St. Peterburgs Ballet Theatre, SPBT.
Liput jäsenille 50 € permanto ja 45 € parvi, lapset alle 12-v 35 €. Ei-jäsenille lippujen hinnat 56 €/49 €. Ilmoittautumiset Marja Lankiselle 31.10.17 mennessä p. 040 574 0433 tai marja.lankinen@pp1.inet.fi.

Giselle

Jokavuotinen matka Savonlinnan Oopperajuhlille järjestetään tiistaina 31.7.2018. Matkailuyhdistys on varannut 50 lippua Puccinin "Toscan” ensi-iltaan.
Matkan hinta jäsenille on 200 €, ei-jäsenille 215 € (sisältää lipun, ruoan ja kuljetuksen). Tiedustelut/ilmoittautumiset Marja-Terttu Vilkko, p. 050 303 4009 tai marjaterttuvilkko@gmail.com.

Loppuvuoden 2017 tapahtumat

Kuvia Visbyn matkalta täällä!

Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaan hyvin sopiva Aino Ackté -ooppera Savonlinnasalissa su 29.10.2017. Hän oli ensimmäinen suomalainen oopperatähti kansainvälisillä näyttämöillä ja toi maalle mainetta ja itsetuntoa juuri kansallisen nousun aikaan. Aino Ackté järjesti ensimmäiset oopperajuhlat Olavinlinnassa vuonna 1912.
Ackté-oopperan on säveltänyt Ilkka Kuusisto, kirjoittanut Pentti Savolainen ja ohjannut Kira Boesen. Nimiroolissa on savonlinnalainen sopraano Päivi Pylvänäinen, äiti Emmynä mezzosopraano Anu Ontronen, Edelfeltinä baritoni Joonas Asikainen ja Heikkinä tenori Jere Martikainen. Teoksen johtaa Kari Kropsu.
Ennen esitystä nautimme Aino Ackté -oopperalounaan Wanhalla Kasinolla (buffet) klo 13. Ruokailun lomassa Savonlinnan taidelukion ooppera- ja musiikkilinjan opettaja Chieko Okabe- Silvasti kertoo oopperasta.
Lähtö: Imatrankoski klo 10.30, Matkakeskus klo 10.40, Vuoksenniskan tori klo 11.55, Rasila klo 11.10. Matkan hinta on jäsenille 85,00 € ja ei-jäsenille 95 € (sisältää lipun, oopperalounaan ja matkan). Ilmoittautumiset 15.9.2017 mennessä Marja-Terttu Vilkolle p. 050 303 4009 tai marjaterttuvilkko@gmail.com.

Syyskokous pidetään Jaakkiman opistolla perjantaina 17.11.2017 klo 17.30. Kokouksessa käsitellään sääntöjen mukaiset syyskokousasiat.
Kokouksen jälkeen siirrymme Ruokolahti-saliin nauttimaan Ruokolahden Musiikkiteatterin Carmen –musiikkinäytelmästä, joka alkaa klo 18.30. Musikaali on kokonaan Ruokolahden musiikkiteatteriyhdistyksen oma luomus.
Ville Kuusiston kirjoittama käsikirjoitus pohjautuu Merimeen Carmen -novelliin sekä Georges Bizetin samannimiseen oopperaan. Bizetin lisäksi musiikkia ovat säveltäneet Seppo Äijö ja Katariina Holm, joka vastaa myös laulujen harjoittamisesta. Sanoittajana on toiminut Kuusisto. Musikaalin ohjaa Katja Paakki, koreografiasta vastaa Heidi Kyyrö ja kapellimestarina toimii Äijö.
Lipun hinta on 20 €. Väliajalla yhdistys tarjoaa kahvit. Tilaisuuksiin ei ole yhteiskuljetusta. Ilmoittautumiset 10.11.2017 mennessä Johanna Väkeväiselle, p. 040 545 4079 tai johanna.vakevainen10@gmail.com.

Carmen

Bussiretki Porvoon joulumarkkinoille 9.12.2017.
Lähtö Rasilasta klo 7.20, Vuoksenniskan tori klo 7.40, Matkakeskus klo 7.55, Imatrankoski klo 8.00. Matkan aikana käydään Porvoon Taidetehtaan sekä vanhan kaupungin joulumarkkinoilla.
Joululounas nautitaan Taidetehtaan Vitriini-ravintolassa. Paluumatkalle lähtö klo 15.30. Kotimatkalla poiketaan Brunbergin makeistehtaan myymälässä. Hinta jäsenille 69€, ei-jäsenille 75€.
Ilmoittautumiset Liisa Airakselle 31.10.2017 mennessä p. 040 548 0630 tai liisa.airas@gmail.com.

Perinteisenä joulutervehdyksenä yhdistys tarjoaa jäsenistölle joulupuuron Hiljan Pihan tuvassa lauantaina 16.12.2017 klo 12-14. Puuron saa jäsenkorttia näyttämällä.

Vuoden menneitä tapahtumia:

Imatran uuden teatteritalon avajaisensi-ilta 11.2.2017 klo 16 "Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi".
Tiedustelut / ilmoittautumiset Marja Lankinen marja.lankinen@pp1.inet.fi tai p. 040 5740433

Laskiaisrieha Hiljan pihassa ja Kalastuspuistossa 26.2 klo 10-14 säävarauksella. Tarjolla koiravaljakkoajelua, liukumäkeä ja lumiveistokilpailua.

Imatran Matkailuyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous to 23.3. Kalastuspuistossa klo 18.

Makumatka Ohtaniemeen 21.4. Sarajärvelle keittiömestari Riitta Laitisen sukutilalle. Tietoa Ohtaniemestä..

Jäsenilta Toimentuvassa Ruokolahdella oli 4.5.2017 alkaen klo 17.00.

Lähialuematka Kiteelle 10.6.
klo 10.00 Vierailu Kesälahden Sovintolassa, jossa aamukahvit ja opastus talon palveluihin. Aikaa tutustua talon näyttelyihin ja vierailla mm. käsityöpuodissa.
klo 11.30 Lounas kartanomiljöössä Koivikon Kievarissa.
klo 12.45 Tutustuminen Suomen Pietarhoviin, jossa opastettu kierros.
Maisemapuisto on noin 4,5 ha kokoinen viher- ja kukka-alue. Tutustu Pietarhoviin.
klo 13.45 Siirtyminen Savikon maakaupalle (kauppamuseo).
klo 14.20 Vierailu Kiteen kivikirkossa - aikaa käydä myös Marimekon myymälässä.
klo 16.00 Vierailu Pohjois-Karjalan vanhimmassa puukirkossa ja iltapäiväkahvit Pitäjäntuvalla Tohmajärvellä.
klo 17.30 Tutustuminen Puun Sielun karjalaiseen tyyliin rakennettuun hirsilinnaan ja sitä ympäröivään puulajipuistoon. Galleriassa loistava läpileikkaus suomalaista ja kansainvälistä puutaidetta. Puun Sielun nettisivut.
klo 18.30 Kotimatkalle

Wuoksi-Wille kiertoajelu ma 3.7.2017.
Matkailuyhdistys tarjoaa jäsenille oman kaupunkikierroksen Wuoksi-Willellä.

Matka Savonlinnan Oopperajuhlille tiistaina 11.7.2017
Esityksenä Mozartin läpimurtoteos Ryöstö Seraljista.
Matkan hinta on jäsenille 200 €, ei-jäsenille. 215 €, sisältäen kuljetuksen, oopperalipun, ruokailut ja hyvän seuran!

Ulkomaanmatkana Visbyn risteily su-ti 6.-8.8.2017.
Visbyn matkan ohjelma täällä.

Matkan hinta 335 € jäsenille ja 350 € ei-jäsenille, sisältäen liityntäkuljetukset, risteilyn, majoituksen B2-hytissä, ohjelmassa mainitut ruokailut ruokajuomineen ja opastetun retken. Paikkoja rajoitetusti.

HUOM! Matkalla tulee olla mukana voimassa oleva passi tai poliisin myöntämä henkilökortti.
Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.

Patikkaretki Hukkavuoren maastossa la 2.9.2017 Ruokolahdella johdattaa kulkijan 'eteläsuomalaiseen erämaahan'. Hukkavuoren polku muodostaa lenkin, jonka pituus on 5 km, lisäksi voi kulkea 3 km lisälenkin Kaunislammelle. Lenkin päätteeksi tarjolla on hernekeittoa. Yhdistys tarjoaa kuljetuksen, ruokailusta veloitetaan jäseniltä 5 € ja ei-jäseniltä 10 €. Rahastus matkalla.
Ilmoittautumiset Matti Niemeläiselle 30.8.2017 mennessä p. 040 513 5321 tai mattiniemelainen@gmail.com.

Jäsenilta Ruokolahdella Toimentuvassa keskiviikkona 18.10 klo 17.00. Alennus kaikista tuotteista -20%. Luvassa myös tarjoilua, yllätyksiä, arvontaa...